تعداد بسیار زیادی تولید کننده فولاد در صنعت فولاد وجود دارد که با تولید فولاد در مقادیر زیاد محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

در اینجا لیستی از 10 شرکت برتر تولید کننده فولاد در جهان وجود دارد.

1. ArcelorMittal

دفتر مرکزی ArcelorMittal ، که در بیش از 60 کشور جهان فعالیت می کند ، در Avenue de la Liberte ، لوکزامبورگ واقع شده است. در سال 2006 با ادغام Arcelor و Mittal Steel شکل گرفت. این شرکت 232000 کارمند دارد و 10٪ فولاد جهان را تولید می کند.

ArcelorMittal نقش عمده ای در تأمین آن به بازارهای خانگی ، بسته بندی ، خودرو و ساخت و ساز دارد. در کل ، اروپا 47٪ از فولاد ، آمریکا 35٪ و سایر مناطق (قزاقستان ، اوکراین و آفریقای جنوبی) 18٪ تولید می کنند.

این شرکت تولیدی چند ملیتی فولاد در ابتدای ادغام 35 معامله در سراسر جهان را اعلام کرد. این شرکت با سرمایه گذاری در استرالیا ، فرانسه ، آفریقای جنوبی ، کانادا ، برزیل ، ترکیه ، کاستاریکا ، سوئد ، ونزوئلا ، امریکا و امارات متحده عربی به سرمایه گذاری خود ادامه داد.

2. شرکت (Nippon Steel & Sumitomo Metal (NSSMC

Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation (NSSMC) در سال 2012 با همکاری Nippon Steel و Sumitomo Metal تولید شد. NSSMC دومین تامین کننده فولاد در سراسر جهان است. این برنامه در 15 کشور با حدود 83000 کارمند گسترش یافته است. این شرکت فولاد را برای مناطقی مانند ساخت و ساز ، اتومبیل ، مهندسی عمران ، انرژی ، منابع و راه آهن فراهم می کند.

3. گروه آهن و فولاد هبی

Hebei Iron and Steel Group Company Limited در سال 2008 ثبت شده است. دفتر مرکزی این شرکت دولتی در Shijiazhuang ، هبی ، جمهوری خلق چین قرار دارد. ظرفیت HBIS سالانه 30 میلیون تن فولاد است و این شرکت را به بزرگترین تامین کننده فولاد در چین تبدیل کرده است.

این شرکت عمدتا میله های سیم ، ورق نورد سرد ، فولاد نورد گرم ، میله ، ورق گرم ، پنج اکسید وانادیوم ، صفحه گالوانیزه ، لوله جوش داده شده و سایر محصولات دیگر را بر اساس نیاز تولید می کند.

4. بائوستیل

Baosteel یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه دهنده فولاد در سراسر جهان است. دفتر شرکت Baosteel Group در سال 1978 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پودونگ ، شانگهای ، چین قرار دارد. این شامل 130 ، 401 کارمند است و محصولات فولادی مانند فولاد ویژه ، فولاد ضد زنگ ، فولاد کربن را که به بیش از 40 کشور صادر می شود تولید می کند. این تجهیزات برای مناطقی مانند اتومبیل ، پتروشیمی ، حمل و نقل ، انرژی هسته ای ، لوازم خانگی ، فلزکاری ، انرژی ، تولید ماشین آلات ، ابزارهای الکترونیکی و فضانوردی تأمین می شود.

5. گروه آهن و فولاد ووهان

دفتر مرکزی شرکت آهن و فولاد ووهان در ووهان ، هوبئی ، جمهوری خلق چین قرار دارد. این شرکت در سال 1958 تاسیس شده است و به عنوان اولین مجتمع آهن و فولاد فوق عظیم چین شناخته می شود. علاوه بر این ، این شرکت محصولات سیلیکونی ، محصولات نورد سرد ، محصولات نورد گرم ، محصولات پروفیل ، محصولات صفحه ای و محصولات میله سیم و غیره را ارائه می دهد.

6. پوسکو

شرکت آهن و فولاد پوهانگ که معمولاً POSCO نامیده می شود. این شرکت در سال 1968 تاسیس شد و به یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در جهان تبدیل شده است.

دفتر مرکزی POSCO که مقر آن در پوهانگ ، کره جنوبی است ، دو بزرگترین کارخانه جهان را در پوهانگ و گوانگ یانگ اداره می کند که به طور مشترک 33.7 میلیون تن فولاد در سال تولید می کنند. فولاد تخت ، فولاد بلند ، صفحات و سیم محصولات عمده آن است.

7. جیانگ سو شاگانگ

جیانگ سو شاگانگ یکی از پنج تولید کننده برتر فولاد چین است. این کشور در هانجیاگانگ ، جیانگ سو ، چین در سال 1975 تشکیل شده است. سالانه نزدیک به 18 میلیون تن آهن تولید می کند و خط تولید آن شامل میله های سیم ، سیم پیچ های گرم ، میلگرد و دال است.

8. گروه فولاد تاتا

گروه فولاد تاتا توسط جامستجی در سال 1868 تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت هند در هندوستان بیش از 581،470 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند. درآمد شرکت های تاتا 103.27 میلیارد دلار (حدود 624،757 کرور روپیه) در سال های 14-2013 بوده است که 67.2 درصد از این درآمد از مشاغل خارج از هند بوده است.

9. شرکت فولاد HYUNDAI

شرکت فولاد هیوندای در سال 1953 به عنوان اولین سازنده فولاد کره تاسیس شده است و با تقویت تجارت کوره بلند به عنوان یک موتور جدید رشد ، راه را برای رشد پایدار هموار کرده است.

10) شرکت JFE Steel

شرکت JFE Steel در سال 1950 تاسیس شد و در توکیو ژاپن مستقر است. این شرکت قبلاً به عنوان شرکت فولاد کاوازاکی شناخته می شد و در آوریل 2003 نام خود را به JFE Steel Corporation تغییر داد. این شرکت ورق های فولادی ، ورق های الکتریکی ، اشکال ، لوله ها و لوله ها ، محصولات ضد زنگ ، میله های فولادی و میله های سیم و غیره را ارائه می دهد.